Alla inlägg under juli 2007

Av Jessica - 30 juli 2007 10:28

Då var man tillbaka i Mjölby, fast just nu sitter jag i Strålsnäs hemma hos Bäck, som spelar huvudrollen, för vi ska fima hans första scener. Allting är så himla underbart! Min pojkvän är här (äntligen!) och alla andra underbara människor är exakt lika underbara som de var innan! Det är himla roligt att Sandra också är här!


Jag är jättetrött, verkligen, men det gör inget för det är en glad trötthet! Jag är så lycklig över att vara tillbaka! Det är här jag hör hemma!


Glöm inte att kolla in hardrock.crazypictures.se!


PUSS

Av Jessica - 26 juli 2007 20:38

Min tumme, pekfinger och långfinger på höger hand har blivit typ förlamande. jag kan knappt röra dem och känner ingenting. Fast det mest troliga är att jag förfrusit dem nä rja gvar ute och målade på jobbet idag.


JAg saknar Christoffer så himla mycket!!

Och alla från Mjölby, mennu är det snart!

Av Jessica - 21 juli 2007 12:22

Idag köpte jag en kärleksbok. Den sista av sju kärleksböcker. Idag är dagen då jag köpte Harry Potter and the deathly hallows.

Jag har bara läst ett kapitel och jag är redan fast. Men andra tragiska saker håller mig och min älskade isär (min onda mamma som TVINGAR mig att städa och plocka undan mina kläder)

Men hon har lovat att jag får belönas med tre kapitel efter var god gärning jag gör.


Sen är det en annan sak också.

Jag har pojkvän. Helt otroligt. Jag är så kär kär kär! Men även här är det tragiskt. Det Stora Avståndet håller oss isär (det kan inte min mamma göra i alla fall)

Men om en vecka ska vi träffas i Mjölby (LÄNGTAR!!) och veckan därpå bär det av till huvudstaden Stockholm där Christoffer bor. Det ska bli så mysigt och roligt och spännande att träffa hans familj och släkt och vänner och bara vara med honom. Jag kan inte fatta att vi träffast. Att vi är tillsmmans. Att HAN vill ha MIG. Och att jag vill ha honom. Att vi är vi. Åh vad jag låter patetisk, men han är så underbar.


Nu ska jag inte babbla på en massa kärleksdravel, men det är så overkligt liksom.


Jag är äntligen ledig från jobbet! Wihoo! Sen är jag ledig på onsdag ochdå ska jag SHOPPA för då fårjag min LÖN. Wipiii! Jag är på shoppinghumör, men idag går det inte för jag måste läsa min älskade bok. Den får vara mitt substitut nu när jag inte kan träffa Christoffer. SHMOOOOOOO!


Kolla in pissettrailern på hardrock.crazypictures.se

Sjukt ball. Bara en plojgrej som Christoffer och Magnus gjort på enkvart, men sjukt bra. (okej, ingen fattar om man inte är med i inspelningsteamet, men den är sjuuukt bra. Ingmar Bergman kommmer bli imponerad)


Jag är kär i min laptop också. Klappa fint. Duktig.


PUSS!!

Av Jessica - 17 juli 2007 10:22

Jag är kär. Tror jag i alla fall. Det känns underbart men också så otroligt frustrerande att han är så långt borta.

Han är kär i mig också. Det är ännu mer otroligt. Han måste vara dum i huvudet:)


Dessutom har jag myggbett överallt. Plus att jag måste städa när jag kommit hem från en nio timmar lång arbetsdag. Blubb.


Nästa vecka kommer Victor och Albin hit! Det ska bli så himla roligt! Veckan därpå följer jag och Sandra med dem upp till Mjölby och då kommer min Shmoo och Magnus också dit! Plus att alla andra från teamet också kommer var där! Jag läääängtar!


NU måste jag gå till jobbet.

Pisset?

-Visst fan är det det!


Ida, Victor, Bäck, Magnus, jag, Christoffer, Albin och Hannes!

Av Jessica - 14 juli 2007 19:20

Jag är sjukt deppig. Ingenting känns roligt när jag vet att livet i Mjölby rullar på utan mig. Tänk om de redan glömt bort mig. Om jag var speciell i ögonblicket men sedan glömdes bort lika lätt som om jag aldrig funnits.


Nu tror jag inte att det är så, men tänk om - så hemskt det vore i så fall. men jag sk ainte deppa ihop. Jag ska ju faktiskt upp där igen senare i sommar. Och då ska Christoffer också komma hihi:)


Det är fan pisset att jobba.

- Visst fan är det det.


Sakna!

Av Jessica - 14 juli 2007 16:50

Igår åkte jag hem från Mjölby. Det var seriöst någon av de mest sorgliga dagarna jag har varit med om. Fram till tio minuter innan jag skulle åka från inspelningarna till tågstatiojnen i Norrköping filmade jag mina sista scener. Vi filmade med Anders från Anders och Måns och han var så sjukt härlig!Jag sa hejdå till alla, men kunde knappt prata för det var en stor klump i min hals och sedan följde Fia och Christoffer mig till stationen. Det var nästan så att jag gjorde en helomvändning och sprang tillbaka till teamet. Men tåget kom elakt inrullande på perrongen och jag var tvungen att säga hejdå till mina vänner. Jag saknar er alla så himla mycket!På jobbet har jag tråkat ut alla med att BARA prata om filmen. De har i och för sig frågat , men jag har MER ÄN GÄRNA berättat. Mina föräldrar börjar nog också tröttna så smått när jag pratar om människor som de inte har en aning om vem de är. Men det kvittar för jag VILL och MÅSTE prata om de senaste veckorna. Det har hänt så otroligt mycket.Jag saknar er så. För vänskapen.För lyckan.För Shmoo.Fniss.PUSS

Av Jessica - 12 juli 2007 10:20

Jaha, då ska man snart iväg igen. En dag kvar nu, eller två om man räknar med idag. Det känns så otroligt konstigt att jag åker hem imorgon!


Imorgon ska vi förresten spela in scenen med Anders från Anders och Måns. Häftigt med en småkändis ju haha. Jag lovar att jag ska skriva mer när jag kommer hem om allting häruppe, men just nu är jag så inne i det att jag inte kan tänka klart om någonting som har med filmen att göra.


 Dessutom så har Sofia skaffat sig en iller. Sjukt häftigt!


PUSS 



Av Jessica - 11 juli 2007 11:04

Idag flyttade vi till Norrköpinjg, för att spela in mina sista scener. Det känns så otroligt sorgligt att åka hem på fredag. Lite som att jag åker direkt till jobbet, eftersom jag ska jobba halv tio på lördagmorgon. Suck, kan det bli en större och tråkigare konstrast till det underbara liv här med filminspelning och underbara människor runt omkring mig?


Nu ska jag iväg och döda en brevbärare.


PUSS 

Ovido - Quiz & Flashcards