Alla inlägg under februari 2007

Av Jessica - 23 februari 2007 14:57

Ännu ett. Jag älskar sånt här hihi!1.VAD HETER DU? Jessica Marie Svensson2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG? Mörkblå med ett tryck där det står "Lunds Universitet"3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU? Nåt skitprogram på teve 4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL? Jag lagade linsbiffar. Aldrig mer!5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT? En ostmacka 6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU? MAssor av snö! 7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED? Mums 8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET? Längden 9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG? Eh nä. Haha, skojar bara Äjdmän! Klart jag gör:) 10. HUR MÅR DU IDAG? Det är bra, jag är lite trött efter jazzen i skolan idag. 11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK? Chai tea latte från Espresso House 12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK? Cider tror jag.13. FAVORITSPORT? Jag orkar inte svara på den här EN GÅNG TILL!14. HÅRFÄRG? Guldblont.15. ÖGONFÄRG? Blågröngrå 16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG? Solnedgång:) 17. SYSKON Å DERAS ÅLDER? Två halvbröder - Roger 38 och Patrik 35 och så Fredrik som är 20! 18. FAVORITMÅNAD? Åh vad svårt! Antingen december eller juli. Kan inte bestämma mig!19. SENASTE FILMEN DU SÅG? Sliding doors21. FAVORITDAG PÅ VECKAN? Lördag 22.FAVORITHOBBY Att dansa och få stå på en scen.23. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON? Nej. Jag är superwoman. Fast det är ju roligare att bli utbjuden.24. FAVORITLÅT(ar)? Många! Jag kan inte välja.25 SOMMAR ELLER VINTER? Sommar tror jag.26. KRAMAR ELLER KYSSAR? Kramar.29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA? Jo visst haha.30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT! HON/HAN SVARAR? HUm I dunno31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR? Men..32. HUR BOR DU? I en källarlägenhet på 16 kvadrat i Götet;) 33. VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER? Jag tycker om självbiografier men nu är jag inne på chicklitt.34. HUR SER DIN MUSMATTA UT? Har inte någon.35. FAVORITSPEL? Vanligt spel får bli rummikub och datorspel är bambampadam.. The Sims! 36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN? Haha nej!37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN? Ja! Jag kan skela med båda ögonen och byta öga:D38. ÄR DU ROMANTISK? Nej sånt tycker jag är jobbigt.39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG? Hum ibland är jag väl det.40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL? Ingen!41. VAD SKA DU GÖRA I MORGON? Jag ska dammsuga och så ska jag hem till Leif och titt apå melodifestivalen:D42. VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA? 15:07Sådär ja. Hihi!

Av Jessica - 20 februari 2007 07:44

För drygt en vecka sedan var jag på SPA-hotell i Varberg med min lovely mamma. Underbart var det!Veckan som följde var ett lov som tillbringades hemma. Mysigt!Jag har fått tillbaka mitt gamla jobb. Min arbetsgivare är lite skum haha. Eller så är det så att jag alltid missförstår allting?Just nu borde jag inte sitta här, utan jag borde gå och klä på mig. Vilket jag också ska göra hade jag tänkt.Ha det fint.(blev ett kort inlägg idag, men jag var inte riktigt på humör (och har ingen tid) att skriva en roman!)

Av Jessica - 8 februari 2007 22:00

1. Vilken tid gick du upp I morse? Kvart över sju. Det var ren vilja som fick upp mig. Jag orkade verkligen inte egentligen.2. Diamaneter eller pärlor? Diamanter 3.Vilken film såg du sist på bio? Ojojoj, måste nog vara Marie Antoinette. Vacker.4. Favoritprogram på TV? Bonde söker fru? Nej, men seriöst Jessica, det går inte längre. Jag får säga Life on Mars. Det enda jag verkligen följer nu.5.Vad åt du till frukost? Ett äpple. Det hanns inte mer! 6.Vad är ditt mellannamn? Marie, efter min lovely mamma.7 . Vilken sorts mat gillar du mest? Krabba och SUSHI. 8.Vilken sorts mat gillar du inte? Sakerm ed ärtor, tomater och sådär är inte riktigt min grej. Men jag äter det mesta. Inte lever!9. Vilken chipssmak gillar du mest? Sour Cream and onion. 10.Vilken cd gillar du mest just nu? Counting Crows - Desert Life. Den borde nog bytas ut snart. Så fort jag lägger i den i spelaren stannar den där i några år:)11.Vilken bil kör du? JAg har ingen bil här i Götet, men hemma kör jag mammas Nissan Sunny eller familjens Ford Flexie Fuel (miljöbil;) 12. Favoritmacka? Med avocado och ost! 14. Om du fick åka vart du vill, var skulle du åka då? Cooköarna. Det har blivit ett mål för mig hihi. 17.Vilken färg är ditt badrum? Det ena är oreangt, och det andra är blått. 18.Tar du gärna på dig? Kjol och klänning!19. Var vill du bo när du pensioneras? I Frankrike kanske?20. Bästa födelsedagen? När jag fyllde 16. Jag hade stor fest för alla mina LUKKAN-vänner. Saknar den tiden:(21. favoritsport? Som jag skrivit innan - om dans är en sport- javisst, annars gymnastik.22. Längsta avstånd till de du skickar detta till? Tja jag skickar ju inte. Jag var smart och kopierade det hit istället så jag vet inte.23. Vem kommer inte skicka tillbaka detta? Men hallå?24. Vem kommer skicka tillbaka först? Sorry Elin, jag la det här istället;) 25. När fyller du år? 16 januari.26. Är du morgon eller kvällmänniska? Morgon. 28. Husdjur? Nej. Hade en fågel när jag var yngre:( 29. Någon spännande hemlighet du vill dela med dig? Mm, jag är egentligen en man.30. Vad ville du bli när du var liten? Samma som nu? Musikalartist.31. Favoritchoklad? MArabous mjölkchoklad med apelsinkrokant!32. Favoritblomma? Röda rosor. Jag är så tjejig.34. Vilket datum i kalendern ser du fram emot? Imorgon den nionde tror jag det är - jag och mamma ska på SPA!35. Vad är det längsta från hem du varit? China;)36. Favorittidning? Oj. Jag vet inte. Se o& hör är kul:D 37. En liten grej som du verkligen njuter av? NÄr jag har varit rikgit duktig.Kul va? (jag älskar sånt här:D)

Av Jessica - 8 februari 2007 18:43

Fattar ni att jag är bäst?! Jag har städat sjuukt grundligt här hemma! Plus båda mina badrum. Det finns inte en fläck så långt ögat kan seo ch inte en pinal ligger där den inte borde.Det har faktiskt varit en riktigt bra dag idag. HAde teater i skolan - den enda dagen den här veckan som jag faktiskt kunnat vara med på BÅDA lektionerna!Efter skolan åkte jag hem till Elin och drack kaffe, sen var vi så hurtiga att vi gick från Masthugget till Liseberg, tog ungefär en timme. yeay!Min behandling av höften och knäet går också framåt. Och min massör är så sjukt trevlig att man skulle kunnat stanna och snacka hela dan. Sen städade jag som sagt och ajg är helt slut i kropp och själv. Men gissa vem som ringer om inte bauhaus i Löddeköpinge angående sommarjobb! Ska på intervju med avdelningschefen för kassa och information på onsdag. Först måndag här i Göteborg och sen onskdag i Lödde. Satan i gatan vilken Bauhaustjej jag kommer bli :DJag tänker nog packa imorgon tror jag. Jag orkar verkligen inte nu. Åh vad jag är stolt över mig själv. Jag känner mig så GLAD!Just nu ÄLSKAR JAG MITT LIV!

Av Jessica - 6 februari 2007 20:29

Vem har ett jobb? JO Jessica!Jag har fått jobb på Bauhaus Bäckebol på Hisingen i Göteborg! Yehaw! Ska dit på måndag :D Jag slipper vara arbetslös!Känns riktigt bra:DNågot som är mindre bra är att jag inte får dansa på hela veckan. Jag har börjat på laserbehandling för min höft och mitt knä och får däröfr sitta som en trasdocka i hörnan av dansstudion. Det är så otroligt frustrerande att titta på och inte vara med.I helgen ska jag och mamma på SPA!

Av Jessica - 4 februari 2007 17:03

Namn: Jessica Marie SvenssonKallas: Jessica, Jessi, Jäzz, Jazz, Jessa, Smulan, Nosen, Persika, Tingeling, Ting, Scnabe, Jesus, Jezabel, Bajs (Olof).Piercings: Ja, i öronen och i näsan. JAg ska göra fler i öronen. Vill ha tre i ena och två i det andra eller bara ett till på mitten av örat. Typ. Tungan är ockspå fint, men min mor skulle nog inte tyckt om det:PTatueringar: Nope. Ville innan, men jag är rädd att jag kommer ångra mig:SLängd: 170 cm.Har du någon fobi? Eh skoja min dojja. Ja. Ska jag skriva en bok om det?Gillar du dina syskon? Nä!! Jo klart jag gör! Måste du sy upp byxorna du köper? Nej jag har milslånga ben. Måste oftast sy till. (haha) Nej men det behöver jag inte.Ser du på Robinson? Jag följde slaviskt varje avsntt när det gick. Fast IQ-teves version är roligare.. Sjuk humor? Jag tror inte det. Kanske. Jo. Lite. Gillar du bilar? Hum. De är roliga att köra och det går snabbt att ta sig fram?Vad anser du om skånska? Tja, jag är ju skåning och det är ju charmigt om det inte blir för mkt. Detta skrev Peter:"När Jessica Svensson pratar det är det fint. När det blir för grovt och grötigt är det mest kul."Tack:D Vad vill du bli då du blir stor? Musikalartist. I have a dreeeaam...Favorit tv-program: Bonde söker fru. Lätt! Gillar du dina grannar? Jodå, de är trevliga. Värsta känslan: Typ när man mår dåligt kanske?Senast köpta skiva: Oj. Det var lääängesen. Jag kommer seriöst inte ihåg. Senast lästa bok: Små citroner gula av Kajsa INgemarsson. Väldigt bra! Vem fick du senast ett "blandband-CD" av? Av min bror I guess.Har du några fordon i din ägo? Hihi en motordriven cykel fast utan motor. (okej, det var inte kul) Jag vill vara: BÄST! Bästa sport: Dans om det är en sport. Annars gymnastik.Hur ser folk på dig? Tja, Leif tyckte jag verkade vara bitchig, vilket jag inte är. Jag kna inte rå för att jag är lite finare och lite bättre:P (skämt) Men de flesta ser mig nog som snäll. Tror jag. Hoppas jag:S Vad vill du helst ha nu? Ett friskt knä så att jag kan börja dansa igen.Är det många som läser din dagbok på Internet? Jag har väl en del som följer min blogg. När jag hade lunardagbok var det ävl en 20-30 stycken.Föredrar kall eller varm Oboy? Varm. Mysigt:)Vilken var din första konsert? Den första jag var på var MArie Fredriksson när jag gick i sexan. MEn det var tråkigt, så jag vill säga minifestivalen Accelerator i Malmö 2004. BRa band - Franz Ferdinand, Jens Lekman, The Hives mfl.Är du pinsam på fyllan? Njä. Eller jag tror itne det. Jag blir bara glad och fnissig. Jag är en fin flicka som sköter mig:DÄr du blyg? Jo iblnad är jag det. Fast jag kan vara väldigt framåt när jag bestämmer mig för rdet. När kräktes du senast? I don't know. När jag inte mådde så bra kanske?Vad tycker du är äckligt? Insekter och blodiga sår.Tycker du det är jobbigt att ringa till någon? Ja oftast.Vad tycker du om sex före äktenskapet? Eh. NOrmalt? (jag tog peters svar , sorry)Hur svarar du i telefonen? I mobilen: "Hej det är Jessica", "mmm", "Hallå?" , "Ciao".Hemma i Lödde: "Hej det är Jessica Svensson". Oftast jättefort så att ingen hör.:PÄr du en bra flickvän/pojkvän? Men jag vet väl inte det. Fråga Gubben på månen.Somnar du med tv:n på? Ja typ alltid.Är mustasch eller skägg snyggast? Lite stubb är sexigt. Har du långa naglar? Ja. Efter 18 år av bitande har jag slutat!Om du skaffar barn, vill du adoptera eller ha biologiska? Adoptera tror jag.Brukar du bli våldsam då du blir förbannad? Haha. Jo. Oerhört. Eller inte.Mössa eller öronmuffar: Mössa. Jag har "lånat" mammas fina randiga. När grät du senast? För några dagar sen.Tråkigaste sak att diska: Glas! Dricker du vin? Jes I do. Fast jag dricker helst inte alls nu längre. JAg har blivit lugn... are. När hade du senast sex? HAHAHAHAHAHAVad är det första du gör när du startar datorn? Väntar på att mitt jävla internet ska komma igång. Gör det inte det sätter jag på musik. Eller det gör jag ju alltid iofs.Vilken fot börjar du med när du sätter på dig skorna? Höger tror jag.Hur hoppar du på cykeln? Jag har inte så bra balans att jag kan hoppa på den. hahaha. Spaghetti eller makaroner? Spaghetti.Gillar du Bush? Jag känner inte honom:PTittar du hellre på tv på dagarna eller kvällarna? Kvällarna. Är aldrig hemma på dagen.Har du mycket tandkräm på tandborsten? LIte för mkt ibland så att det ramlar av en klick i handfatet. Jobbigt.Vilken tv-kanal är populärast hemma hos dig? Tja, här där jag bor har jag bara ettan, tvåan och fyran, så jag får väl säga fyran. Annars gillar jag trean.Vad har du för färg på mobilen? ROSA och silver! Kan du cykla utan att hålla händerna på styret? Jo, ibland. Om det inte blåser för mycket.Vilken tv-reklam är din favorit? Den är där Micke Persbrandt dansar. Eller, nej! Den där han i lila manchesterbyxor sjunger You and me och frågar om tjejen vill följa med upp och smaka på korven. Me love!Vilken är din favoritjuice? Typ tranbär kanske. Jag är inte så mkt för juice.Tja, lite fakta om mig.

Ovido - Quiz & Flashcards