Alla inlägg under mars 2008

Av Jessica - 26 mars 2008 11:16

Efter en underbart mysig påsk hemma hos mamma och pappa (som för övrigt fick mig att känna på hur det är att vara riktigt bortskämd) träffades jag och Christoffer i Skara för att njuta av våra två sista dagar som sambo (för den här gången) innan jag skulle flytta till Stockholm.

Dagarna spenderades med mycket mys och kärlek, promenader och mysiga middagar och skratt.


Men nu sitter jag här i Täby i Christoffers syster Annas rum. Efter ett tårfyllt avsked kom jag ändå fram hela vägen och börjar filmskådespelarteknikkursen på Calle Flygare IDAG! 

Ska bli himla roligt!

I helgen blir det Norrköping igen, för Christoffer ska spela in ADR och foley till Everything is poetry, baby. Vad jag ska göra? Njuta!

Av Jessica - 18 mars 2008 14:38

Efter en vecka tillsammans med världens underbaraste filmteam i Norrköping kan jag faktistk erkänna att det känns himla tråkigt att vara tillbaka. När Christoffer spelade i novellfilmen Everything is poetry baby, kände jag mer än någonsin hur roligt det ska bli att gå filmskådespelarteknik på Calleflygare! Bara en vecka kvar tills jg flyttar till Stockholm nu! Jag kommer såklart sakna Christoffer, att bo med honom och träffa honom varje dag, men det ska bli så otroligt skönt att ha någonting som för mig är meningsfullt att göra.


Jag sjöng förresten i torsdags på skara skolscens öppna scen. Ni kan kolla klippen därifrån genom att klick apå länken nedan:)


Imorgon bär det av hem till Löddeköpinge för att fira påsk med mamma och pappa. Och för att bli lite extra ompysslad såklart:)

http://www.youtube.com/results?search_query=Jessica+Svensson&search_type=
Av Jessica - 3 mars 2008 10:01

De senaste helgerna har varit hektiska för min del. Förra helgen började jag jobba på Olins, Skaras inneställe med bar och restaurang. Halledar var mycket det är man ska lära sig! Men det gick bra på fredagen så jag fick jobba lördagkväll också. Mamma och pappa kom upp till oss på lördagsförmiddagen, med mina saker, tavlor, inflyttningspresenter, choklad, ost och kärlek. VI hade en jättemysig dag i Skara, åt bullar och vi bjöd på hembakade kanelbullar.  På kvällen jobbade jag, som sagt, men min käre sambo (fortfarande så sjukt att säga det) fick ta med sig sina svärföräldrar på en superb middag på olins, där kvällens servitris var... jag! Allt gick jättebra. Jag fick ansvaret för gästerna i innerlokalen - jag som aldrig serverat förr i hela mitt liv - men alla är vi barn i början. Vid tiotiden slutade jag och jag kunde hamna på andra sidan bardisken med en härlig öl i handen. Helgen var underbart mysig och jag insåg hur mycket jag saknat mina föräldrar när de väl kom hit.


Jag fick jobba en lunch förra veckan också, vilket passar mig mycket bättre tidsmässigt. Är så tråkigt om jag jobbar var kväll när Christoffer är ledig från skolan liksom.

I lördags hade christoffer premiär på sina scener i skolan - Macbeth och Ett frieri. Min mamma kom till min stora glädje upp även den här helgen föra tt beskåda det lilla underbarnets framträdande. Det var också ett första möte med Christoffers pappa Christer, som också kom för att titta. Teatern var utmärkt med Christoffer som den helt klart mest skinande stjärnan. På kvällen tillagade vi en god middag, bjöd på vin och ost och satt och pratade in på småtimmarna. Verkligen en kväll att minnas! Jag följde med min mamma till Stadshotellet där vi skulle få sova en härlig sömn och vinkade dagen därpå hejdå till mamma. Men jag kommer hem om tre veckor när det är påsk!


IKväll ska jag se på Christoffers föreställning nummer två, och också agera filmare!

Ovido - Quiz & Flashcards