Alla inlägg under maj 2008

Av Jessica - 19 maj 2008 21:26

För en vecka sedan avslutade jag min filmskådespelarteknikkurs på Calle Flygare i Stockholm. Det var så himla roligt och otroligt givande att gå den. Jag känner verkligen att jag lärt mig så mycket och har verkligen fått upp ögonen för skådespeleriet igen.


På torsdag- och fredagkväll ska jag spela in en kortfilm med Medieinstitutet i Sthlm. Ska bli riktigt roligt att få filma på riktigt igen, eller vad man ska säga.


Nu ska jag pussa på min pojkvän!

Av Jessica - 7 maj 2008 10:41

Är det inte typiskt att man alltid blir sjuk när läget är som sämst? Det finns flera anledningar till att jag inte får vara det nu:


1. Det är sista veckan i skolan.

2. En ny regissör kommer till oss idag - du får inte missa det!

3. Jag ska provfilma på fredag.

4. Och på måndag.


Då är det inte så roligt att låta som om man har något uppstoppat i näsan eller att man är grå och flammig i ansiktet om vartannat eller att man är röd och glansig i ögonen av feber och allergi.

Men med Kan Yang, c-vitaminer och alvedon klarar man av det mesta. Hoppas jag på.


Ja, som sagt är det min sista vecka i skolan, vilket är jättetråkigt! Har lärt mig otroligt mycket!

Jag åker dock inte hem (till mitt Skara-hem) förrän om en vecka för jag har lite saker att fixa först.


Ett litet ps: jag har kommit in på Kulturamas singer/songwriterutbildning i höst!

Ovido - Quiz & Flashcards