Alla inlägg under augusti 2007

Av Jessica - 30 augusti 2007 15:42

Jag känner mig som Betraktaren vid dörren. Betraktaren. Personen som ingen riktigt vet vem det är och som bara är en sån som ger en rysningar. En sådan känner jag mig som. Jag ska säga er att det inte är någon trevlig känsla. Jag hoppar och skuttar inte av välbehag precis. Istället ser jag ut som om jag gått i kloster och ångrat mig. Jag menar verkligen ångrat mig.


Ikväll börjar min kurs på universitetet. Även fast jag inte är peppad, så är det ändå lite spännande med nya människor och en helt ny plats. Det känns lite härligt nervöst i magen. Det kommer säkerligen bli roligt när jag väl är där.

Om jag inte vore så trött.


Norah Jones väcker underbara minnen. 

Av Jessica - 27 augusti 2007 22:15

Jag känner mig så patetisk som saknar Christoffer så mycket.


Jag har jobbat som bara den idag. Är helt slut nu. Jag vill bara sjunka in i drömmarnas värld och sova länge, länge, för jag är ledig imorgon! Ska träffa Sandra och så ska jag träna, men det är ju bara roligt:)


På torsdag börjar skolan, eller skola och skola, universitetskursen i psykologi som jag ska läsa i höst, börjar då. Tyvärr är jag inte alls peppad på att gå den, men det blir säkert roligt när jag väl sätter igång.


Det känns som att min kropp tillhör någon annan. Som att jag inte är jag fullt ut.

Det känns faktiskt lite som att jag är på maskerad.

Av Jessica - 22 augusti 2007 16:56

Sitter fortfarande vid datorn och töntar mig. Snart kommer Christoffer hem. Jag känner mig fortfarande löjligt nykär. Men det är ju underbart!


Vi ska ut med hela Skara Skolscen idag. Ta en onsdagsöl som de kallar det. Tydligen tradition. HAr redan träffat killarna i hans klass. Åt lunch med dem idag. Sjukt balla.


Haha, en tjej följde också med och när vi går till lunchstället frågar hon mig och Christoffer om vi kände varandra sen innan. Vi tittade lite förvirrat på varandra och sedan på henne och frågar vad hon menar.

Tja, om vi känt varandra sen innan. Då lyfter christoffer upp våra händer och visar dem med en menande blick.

"Aha!" utbrister tjejen och ser generad ut. "Jag trodde att det var den andra Christoffer du var tillsammans med!"

Haha. Så sjukt det kan bli. Bara för att hon såg när jag skakade hand med den andra Christoffer igår medan jag väntade på min och att jag strax därefter sagt till henne att jag var tillsammans med Christoffer.


Sjukt roligt var det när hon frågade.


Imorgon åker jag till Göteborg. Ska bli riktigt roligt faktiskt. Men jag kommer sakna Christoffer så himla mycket! Jobbigt! Det dröjer drygt två veckor innan vi ses igen! :(

Men då ska vi göra Lödde tillsammans hihi :)


Av Jessica - 22 augusti 2007 10:24

Christoffer skulle komma hem vid tio igårkväll.

Vid nio ringde det på dörren och jg blev svinnervös eftersom det inte är jag som bor här, plus att jag är sjukt paranoid och alltid tror att någon ska komma och mörda mig. Jag tassade tyst ut i hallen och kikade genom titthålet. Mörkt.

 Långsamt, långsamt öppnar jag dörren lite på glänt, beredd på att klämma min framtida mördares hand, alternativt slå kniven/pistolen ur handen på honom.

Istället är det min underbara pojkvän som står där med en blomma i handen och ger mig en puss. MYS!


Under kvällen hade jag suttit och spelat gitarr och spelat in på  min mobil. Jag hade också skickat sms till christoffer. När han kom hem sa han att jag sjöng så fint i telefonen för honom. Jag undrade vad han menade med det. Tydligen hade jag råkat ringa upp honom och sedan spelat in på min andra telefon. Pinsamt. Suck. OCh låten som inte ens är klar. Han måste blivit skärrad, pojkstackarn;)


 Nu ska jag snart duscha och göra mig iordning för lunch på stan idag. Jag vill alltid ha det såhär som jag har det nu!

Av Jessica - 21 augusti 2007 10:20

Christoffer är i skolan nu. Han går till 22 ikväll. Känns konstigt att sitta här i hans lägenhet och vänta på honom. Känns så tomt. VIll att han ska sluta i alla fall liiiite tidigare.


Det är så mycket som känns uppochner nu. Nya möjligheter som jag vill prova på men som i praktiken är omöjligt att genomföra. Känns som att allting går emot en.


På lördag ska jag träffa Malin och Lovajs och förhoppningsvis resten av tjejligan:) Sen åker Lovajsabajs till England:(


Jag fryser.

Av Jessica - 20 augusti 2007 01:04

NI som följt min blogg vet att jag i princip har rest Sverige Runt i sommar. Just nu är min destination Skara, dit min underbara Christoffer har flyttat. Det är en jättemysig lägenhet med spännande vinklar och vrår!


Resen tog störigt lång tid och jag var tvungen att byta buss i mitt älskade Göteborg, dit jag kommer på torsdag.


Imorgon börjar Chris skolan och jag ska utforska stan (och varför inte säga hithereandhello till Bertie-Boy?) och upptäcka alla dess hemligheter och skandaler.


Nu är klockan mycket jag är sjukt sugen på att krypa ner under täcket och VILA UT!


Hörs snart världen!

  PUSS

Av Jessica - 17 augusti 2007 16:34

Då var man hemma från Nice också! Första dagen därnere blev jag sjuk så jag har inte haft världens drömsemester precis, men det har ändå varit skönt att koppla av och bara SHOPPA (jag vet att det är dåligt för mig - har köpt tre par skor, en tunika, ett par byxor, solglasögon, örhängen, leggings och en parfym plus lite annat smått&gott)


I övermorgon åker jag till Skara dit Christoffer flyttar imorgon. Jag är så avundsjuk på honom som får gå på Skara Skolscen, men är man bäst som han är, så är man:)


Jag skriver mycket nu. Inte här på bloggen, som ni kanske märkt, men andra saker. Om vad som helst. Det är så himla roligt!

Kan ingen lära mig skriva riktigt bra musik?


Det kliar i min hals för jag åt ett plommonn som jag nog inte tålde (gillar egentligen inte plommon, men mamma hade plockat och jag kunde inte tacka nej)


IMorgon jobbar jag igen. Suck. Men bara i två dagar, sen bär det av till Skara och därefter Göteborg:D Ska träffa Leif och Magnus och lite annat gött folk. Kommer bli underbart att komma tillbaka. Funderar starkt på att flytta tillbaka i vår, saknar stan så sjukt mycket!


Sitter här i mina nya alladinbralloro ch känner mig stencool. Vilket jag är.


PUSS


Av Jessica - 11 augusti 2007 17:20

Här är lite bilder från Stockholm. BIlder från Mjölby kommer också, men här är riktiga mysbilder!


Visst är vi söta?

Ovido - Quiz & Flashcards