Alla inlägg under mars 2007

Av Jessica - 28 mars 2007 16:07

Det känns som att jag svävar. Faktiskt. Jag vet att det är en klyscha lika sliskig som socker, men det här vädret gör mig så GLAD! Jag har inte varit en vidare glad anhängare av våren, men i år är det annorlunda.Igår, efter att vi haft uppsjungning för lärarna, gick nästan alla tjejr i klassen till hagatorget och åt glass. Det var så mysigt! Så underbart. Som om det var skolavslutning eller något i den stilen. På fredag åker jag hem. Jag och min big bro ska gå på Pexet. Ska bli kul att gå ut med honom. ska försöka övertala honom att vi ska äta sushi för det är ju så gott!..åh KRAM!

Av Jessica - 18 mars 2007 12:09

Ja, Malin & Lovisa är här som sagt och vi har hittat på många spännande saker.Å fredagskvällen njöt vi av en god middag på Jensens Bofhus. Väldit gott! De hade mjukglassbuffé, vilket innebar att man fick äta hur mycket glass som möjligt! Helt otroligt vad trevlig personla det var! Bra priser också:)Igår jobbade jag från tidig morgon till mitten av eftermiddagen, medan Mulle och Lovajs var och shoppade i stan. På kvällen var det planerat att vi skulle gå ut, viklket vi också gjorde. Vi ville helst till Sticky, och jag och Malin försökte förneka att vi inte var tillräckligt gamla, men icke. Som om inte det räckte med att min klack på mina silvriga paljettskor som jag hade på balen gick av! OCh då menar jag helt! JAg gick snarare på hälen på högerfoten. Jag blev jätteledsen faktiskt. Det är ett av mina favoritskor (inte bara högerfoten då utan paret i sig) och så hände detta! Men det går väl att fixa till.Sen så tänkte vi att vi skulle hitta en annan klubb men där den borde ha legat fanns bara Domkyrkan och om inte Gud fyller år eller nåt så tror inte jag att kyrkan ställer till med partaj en lördagkväll. Nej, vi följde Carolines råd och gick till en billig pub som heter Prinsen och ligger på Prinsgatan/Linnégatan. Väldigt mysigt! Jag drack två ASGODA drinkar. Sex on the beach och Vanilla Sky. Så otroligt goda! Vi träffade roliga människor (dikc lite speciella) men vi hae en trevlig kväll tyckte jag.När vi sen var på väg till spårvagnen hem, vad tror ni inte händer då? JO, den andra klacken går också av! Alltså. Det är tredje gången jag använder de skorna! Jag måste verkligen lömna in dem när jag kännner att jag har råd. Men visst är det dåligt? Vid tretiden kom vi hem och drack te och varm mjölk och sen stupade vi i säng. Jag ska jobba klockan fyra och samtidigt går tjejernas buss hem till Lund. Bye Bye!Det har varit jättekul att de hälsat på! Verkligen! Om två veckor kommer jag hem. Jag längtar jättemycket faktiskt. Jag vill hem och bli ompysslad.Men pappa kommer hit på tisdag!! Så himla kul:) Längtar dit!

Av Jessica - 16 mars 2007 18:05

Nu är de äntiligen här. Mina heta chicks, Malin och Lovisa har kommit till storstanm för att RÖJA. Om vi kommer in någonstanns vill säga.Det är underbart att ha dem här. Vi ska ut och äta ikväll, ska bli jättemysigt. hihi.PUSS

Av Jessica - 14 mars 2007 19:48

Skulle jag varit hemma i Skåne idag skulle det bara funnits en plats ni kunnat hittamig på. Stortorget i Lund är det självklara smalingsplatsen för Lunds unga när solen skiner.Åh ta mig dit!!Min hemlängtan är stor men just nu är jag så GLAD över att våren är här och det, ska jag säga er, mina vänner, är en stor förändring för Jessica. Jag brukar alltid få nån sorts vår-ångest, jag vet inte varför faktiskt. Men idag har jag mått toppen! Imorgonkväll tänkte jag ta två kvällskurser, en jazz och en modernt.Nej nu ska jag ta itu med disken och torka av mitt matbord.Idag är världen min vän!

Av Jessica - 13 mars 2007 22:47

Jag borde verkligen inte sitta där jag sitter nu. Framför datorn alltså. Inte i klistret. För jag sitter inte i något klister. Varken bildligt eller bokstavligt talat.I och för sig har jag ingen vanlig skoldag imorgon. Det är bara (eller bara och bara) treorna som har uppsjungning. Det ska bli kul tycker jag. ¨Nu så här på kvällen när man tänker alldeles för mycket så tänker jag på mitt liv hemma i Lödde och Lund och hur mycket det är värt. Jag saknar er alla så otroligt mycket. Jag inte beskriva.Samtidigt så kan jag inte tänka mig mitt liv just nu utan mina underbara vänner här i Göteborg.Lyssnar på Jason Mraz feat. Jewel - Who will save your soul. så mysig. Oj nu spelas The Remedy av Jason Mraz. Jag vill gå och lägga mig men kan ingen komma hit och borsta mina tänder och klä av mig så att jag kan ta det lugnt? Jag orkar inte pallra mig till badrummet själv. Våga inte tänka snuskigt.Varför nu någon skulle göra det.På fredag kommer Malin och Lovisa hit! Så himla mysigt och roligt! Wihoo!

Av Jessica - 8 mars 2007 21:47

Ni som har följt min blogg vet redan vem Emil är. Ni som inte vet kan kolla mitt allra första inlägg under januari. I alla fall så bad han mig att skriva något fint i min blogg. Jaha, tänkte jag. Vaddå fint?Mina tankar rusade fram och tilbaka och jag kände hur hjärtat började slå högt som när den där lille dvärgen i Fångarna på Fortet slår på cymbalen, och allt det fina och vackra ekade tomt i mitt huvud.Klyschor om olika vackra ting susar fram och tillbaka som en quidditchmatch mellan Gryffindor och Hufflepuff och månen är i sin rätta sfär. (Vad babblar jag om?)Men så kom det som en blixt från klar himmel (ingen åska här inte) att det finns något som jag verkligen tycker är fint. Och det är norska. Detta gudomligt vackra språk som kan lysa upp vilken grå vardag som helst. Det fineste jeg veit.Så om jag är deppig någon dag, så är det bara att prata lite norska för mig (Emil har ju ett övertag mot alla andra där:)) och kanske lyser min värld lite klarare. Jag talar sanning men det låter lite patetiskt. (Duger detta Emil?)

Av Jessica - 5 mars 2007 13:18

Nu när jag varit sjuk i förbannelsens maginfluensa så har jag varken ork eller lust med någonting. Inklusive skolan. Det tog mig drygt en timme att komma upp ur min varma säng. Jag ville inte!Men nu, efter en skoldag, känns det bra. Jag är stolt över mig själv. Kämpa på JESSICA!En annan sak som är värt att ta upp är mitt jobb idag. Jag var bombsäker på att jag började klockan fyra och hade planerat att jag skulle till biblioteket och kopiera noter och blahablaha, men nej, då tittar jag i min kalender och så upptäcker jag till min förtvivlan (men jag måste tacka gud) att jag börjar två! Snart alltså. Kan man bli på sämre humör fort eller? Jag orkar inte. Dessutom kommer jag säkert bli magsjuk igen. Suck.

Av Jessica - 1 mars 2007 19:02

Jag vill att böckerna som jag beställt från Bokus ska komma nu! Jag har ingenting att läsa och jag orkar inte ta mig till biblioteket!I det här ljuset och i den här vinkeln ser det ut som att jag har hockeyfrilla. Passar mig riktigt bra om jag får säga det själv:DVet ni vad som är himla skönt? Jo, att dagen innan jag blev sjuk så städade och tvättade jag. Jag tror inte jag skulle stått ut med att vara instängd här hemma om det skulle sett ut som det gjorde innan, och med travar av tvätt överallt, totalt oförmögen att orka göra någonting åt det. Sweet dreams!

Ovido - Quiz & Flashcards