Alla inlägg under november 2009

Av Jessica - 27 november 2009 10:14

Yatzykvällen igår var väldigt lyckad.

Jag och min yatzyparter vann. Stort.

Över 500 poäng på Maxi-yatzy! Kändes bra och roligt!

Blev musikquiz också som Thomas och Christoffer höll i.

Roligt!


Idag ska jag julshoppa lite tänkte jag.

Har inte en susning om vad, men jag får väl vara spontan.

Hah.

Spontan.



Av Jessica - 26 november 2009 10:16

Igår var jag sjuk. Vet inte riktigt vad det var som hände.

Jag fick jätteont i halsen och mådde illa.

Inte alls trevligt.

Kunde inte ens jobba, vilket var tråkigt.


Men idag mår jag bättre, tack och lov. Sitter i soffan och har tagit på mig kläder.

Ligger inte i sängen som jag gjorde hela dagen igår.

Min mamma kommer hit idag. Ska bli himla mysigt! Bara prata och äta bullar:)


Ikväll är det yatzy-kväll. Ska ha vänner hit och spela yatzy. Det är nya innegrejen:)

Av Jessica - 23 november 2009 10:34

Igår fick jag ont.

Riktigt ont.

Jag skulle borsta tänderna och tappade tandkrämskorken.

Klonk, klonk, klonk.

Ner in under badkaret.

Åhhh. Typiskt.

Hämta sopborsten och lirka ut den idiotiska korken.

Schrrrkkk, lät det i nacken.

Drog ihop sig som ett dragspel.

Ont som in i fasiken.

Satt och smågrät och tyckte synd om mig själv innan Christoffer kom och kunde mjuka upp min stackars nacke.

Dra ut den igen liksom.

Nacken kändes som ett uttöjt resårband.

Och gör det fortfarande.

Men jag fick fram korken i alla fall.

Och det var ju faktiskt det som var meningen.


:)

Av Jessica - 20 november 2009 12:37

Jag har gjort det!

Jag har fixat spelning!


Den 5 december mellan 20 och 22 kommer ni hitta på på Lödde Krog i Löddeköpinge.

Ska bli himla kul faktiskt.

Ser fram emot det.

Är laddad till tusen:)


Så kom och se Bytat om på Lödde Krog!

Av Jessica - 18 november 2009 13:02

Jag blir så glad! Kommentarerna börjar komma och ni ska veta att det värmer.

Jag har blivit sedd!

Alla konstnärers hemliga dröm.

Fast min är väl inte hemlig längre antar jag.

Det är konstigt det där med att vilja synas. I vissa sammanhang vill jag inget hellre än smälta ihop med väggen.

Eller golvet kanske, så att andra kan trampa på mig så att jag inte riskerar att komma fram igen.

Om det inte är på ett mellanstadiedisco, då är det nog större chans att bli tillbakahållen vid väggen.

Ni fattar grejen.

Vid andra tillfällen vill jag sprida någon slags gas omkring mig så att jag, och bara JAG syns.

Fast gas är nog inte bra. Finns ingen som tittar då ju.

Men nånting som får tyst på alla och som får dem att inse att JAG ÄR BÄST! JAG ÄR INTRESSANT! SMART! ROLIG!


Ständiga berg- och dalbana.

Suck.

Men vad ska man säga?

Allt för konsten.


Haha. Jag är så självgod. Nej, det är jag inte.

Eller?

Hur vet man det egentligen?




Av Jessica - 17 november 2009 10:18

Jag är nagelbitare.

En hopplös sådan.

I alla fall tills för två veckor sedan då jag upptäckte att jag hade långa naglar.

Vad har hänt?

Jag blev jätteglad och kände mig äcklad över hur jag betett mig mot mina naglar hela livet.

Tänkte: Nu ska jag måla dem fina.

Närjag var hos mamma coh pappa ihelgen rotade jag i mina gamla lådor och hittade några nagellack.

Målade på ett silvrigt. Jättefint!

Men nu, ett par dagar efter, är det jättefult. Tjockt oc klumpigt.

Kanske inte så konstigt eftersom jag fick lacket i present av en kompis när jag var åtta år.

Men ändå.

Är stolt över mig själv. Hoppas att det håller i sig.

Känner mig fin.

:)


Av Jessica - 16 november 2009 11:14

Kusinträffen blev SÅÅ lyckad!

Gott vin till trevligt sällskap! Fick många vinflaskor i present, men inte så många finns kvar, haha. Det är så det ska vara!


Efter kusinträffen, som vi definitivt måste göra om, gick jag och Chris ut. Trevligt:)


Lördagen blev lugn och skön.

Hjälpte en kompis med en provfilmning. Blev riktigt bra!

Tog en lång promenad i Malmö-town och pratade om allt och inget, hyrde Pans Labyrint - bra film!

Myste hela kvällen, precis som en lördag ska spenderas.


Igår var vi hos mamma och pappa och julbakade. Lite tidigt kanske, men vi kunde inte hitta en helg som alla kunde annars.

Var hur mysigt som helst att baka pepparkakor och smaska på lussekatter och spela yatzy.

Åt en god kalkonmiddag också. Smaskens!


Idag sov jag till halv elva. Var himla skönt. Väcktes av telefonen, men det var nog bara bra. Skulle nog sovit hela dan annars!


So long!




Av Jessica - 13 november 2009 09:33

Äntligen känner jag mig som en normal människa igen!

Igen svin längre alltså.

Min stackars Christoffer såg lite blek ut om nosen när han lunkade iväg till skolan.

Han tog det igår.

Stackarn kommer kanske ligga och kvida i sovrummet med vi andra skrattar och har det trevlig i vardagsrummet.

Stackarn.


Ska snart sätta igång med storstädning.

Det var snuskigt längesen vi städade, men vi har faktistk varit bortresta och båda har varit upptagna sen vi kom hem.

Men idag får jag dra det stora lasset själv.

På något sätt ser jag fram emot det.

Jag ÄLSKAR när det är rent.

Myser.

Sen får någon annan gärna göra jobbet, men vad gör man inte för sina kusiner?


Nu ska jag sätta igång! Wish me luck!



Ovido - Quiz & Flashcards