Alla inlägg under december 2007

Av Jessica - 27 december 2007 23:09

Det svider lite att jag inte är med dem. Även fast jag på ett sätt valt det själv. Men det svider ändå.


Fast egentligen så känns det skönt att jag är där jag är och inte kvar på samma ställe. Jag känner att jag valt rätt väg.

Det är väl något positivt?


Imorgon åker jag till Stockholm för att fira nyår och bara umgås med min älskade Christoffer.

Puss på er alla!

Av Jessica - 13 december 2007 06:27

Christoffer har maginfluensa. Just nu ligger han och sover och är bara så jävla fin.


Fem månader idag. De finaste fem månaderna i hela mitt liv.


Lucia. Det är jag.

Av Jessica - 12 december 2007 15:18

Idag har jag jobbat bra! Jag har pluggat som en duracellkanin, och tog mig en välförtjänt promenad på cirka en timme nere i stan. Väl tillbaka i vår mysiga lägenhet (ja den är min också, men min man är rik och betalar haha) sitter jag och pysslar lite. Ska snart plugga igen. Vill att Christoffer ska komma hem. Han är i Skövde och lussar:) Men han är sjuk så jag förbjöd honom nästan att åka iväg:(


Jag själv är också lite krasslig. Hostar jättemycket och är sträv i halsen. Som en liten kissekatt!



Av Jessica - 10 december 2007 13:58

Papper, papper, papper. Jag tycker inte om papper. Stenciler. Fula ord. Har försökt bli lite organiserad och sortera mina psykologipapper, men inser att mina anteckningar kommer duga länge och väl utan en massa klyddiga stödord. Jag har aldrig tyckt om stödord. Känner mig så stressad av det. Antingen vill jag ha ett manus, eller inget alls.

Mindmaps är också trams i Jessicas värld.


Men föråt om jag är negativ, mina vänner, jag har bara sovit lite dåligt inatt och tagit tåget från Lund till Skara 6.28 i morse så jag är lite seg. Plus att jag har ont i halsen. Och är matt i kroppen. Men jag ska inte klaga. Jag får vara hos min underbaring och arbeta i lugn och ro en hel vecka, förhoppningsvis hinner jag kanske bli lite klar med uppgiften i alla fall, och så kanske skriva lite musik och göra om lite gammalt. Kanske till och med hitta ett jobb (eftersom jag och Christoffer planerar att flytta ihop - jag ska bli sambo. Halledar, jag är galen)

Nej nu måste jag diska, eller jag måste väl inte egentligen, men tycker inte om när disk står. Min söta pojkvän har fått det lite julmysigt här, med ljusstake och julstjärna. Och i eftermiddag ska vi lyssna på julmusik och baka massor av papparkakor (på mitt initiativ, eftersom jag är en julnörd)


Usch, disken väntar och alla böcker på biblioteket. Vi höres, och önska mig lycka till att baka med galningen som hyr den här lägenheten. Allt som oftast går brandlarmet när han ska försöka baka. ojojoj...

Av Jessica - 9 december 2007 21:03

Hur oerhört irriterande är det inte när man tänker saker man inte ska tänka. Eller när man blir avundsjuk på töntiga saker. Eller när man inser att man har allt, fast ändå inte är nöjd.


Imorgon åker jag till Skara. Vi ska baka pepparkakor och bara mysa. Ska bli underbart att få träffa Christoffer igen. Trodde aldrig att jag skulle bli så beroende av något. Av någon.


Min examinationsuppgift i psykologi ligger som ett dovt, svart muller som ekar fram genom all dimma. Den är nog inte särskilt svår egentligen, men som vanligt låser jag mig så fort jag har något yttre krav på mig.


Jag vill också säga att jag älskar min mamma. Jag hoppas att jag är en ganska bra dotter i alla fall. Du är världens bästa mamma. Bara så att du vet.

Av Jessica - 4 december 2007 22:25

Ärligt, hur många bryr sig egentligen?

Av Jessica - 3 december 2007 11:26

Kom hem från ett morgonpass av Body Balance flr drygt 45 minuter sedan. Det var jobbigt att gå upp och det här snacket om att det är skönt att börja dagen med träning är SKITSNACK. Jag är liksom lika trött fortfarande.


Kan du aldrig längta tillbaka till när du var barn? När du inte behövde bry dig om särskilt stora saker för det hade du någon vuxen som gjorde åt dig. När du fick krypa upp i mammas knä och känna dig trygg för att du hade någon som beskyddade dig?

Längtar du aldrig tillbaka till när det viktigaste i livet var att få leka så mycket som möjligt? Att få drömma sig bort till andra platser, där lärare och skola inte fanns, ingen städning man var tvungen att göra, inga tråkiga sysslor över huvudtaget.

Jag kommer ihåg när jag och min bror var små och vi hade ätit frukost innan vi skulle gå till förskolan/skolan, och hur vi alltid sa, var morgon till mamma :" Tack för maten, hur länge får vi leka?" medan vi snabbt sprang upp för trappan för att inte missa en enda dyrbar sekund av lek. Om svaret blev "tio minuter" var det väl okej, men jag blev ändå besviken. Vad skulle jag hinna rita på tio minuter? Men om hon istället sa "en halvtimme", då var lyckan gjord. Ken skulle kanske till och med hinna fria till Barbie och hon kunde kanske få åka till klädaffärenoch prova kläder.

Jag ville vara som Barbie. Absolut inte för att hon hade stora bröst eller så, nejdå, bara för att hon hade så många fina kläder som hon fick prova hela tiden.


Något av det roligaste som gick att leka var ändå tre saker. Det ena var när mamma lekte med mig. När vi lekte med dockorna tillsammans. Att känna att man var på samma våglängd som sin mamma när man var liten och lekte var en så härlig känsla, men att ändå kunna krypa upp hos henne gjorde att man kände sig så trygg.

Att leka post med pappa var också jättekul. jag hade ett set med postgrejer - stämplat, brev och kuvert, frimärken, pennor och till och med en brevlåda. Så många brev Mia skrev till Kalle. Så underbart hur lättroad man var.

 Men något av det mest spännande var ju att få leka med både Fredrik och pappa. Att plocka fram Fredriks låda med cowboys och indianer och sedan bygga upp murar av tält och träd för indianerna och vagnar och hästar för cowboysen. För att komma igenom skydden och välta sina motståndare hade man den magiska kulan som sakta eller fort, hårt eller lätt, rullade mot sina fiender och krossade dem.


Jag önskar att jag hade det så fortfarande. I alla fall få åka tillbaka dit och hälsa på när jag kände för det. Känner du igen dig?

Av Jessica - 1 december 2007 14:38

Har hört mixningen av min röst nu. Det kommer bli så jävla bra! Christoffer kom hit igår men åkte iväg imorse.  Men så kommer han ikväll igen! Så jävla underbart!


Jag har varit lite dowm ett tag, förlåt alla som tycker att jag beter mig konstigt. Men I'm on my way to the right track again!


 Idag har det varit pepparkaksbak här hemma. Jag har stökat och bökat i köket och dekorerat vårt papparkakshus. Det blev väl lite rörigt. Men glasyren var så stel och jag fick så ont i handen så det skvätte lite här och var ibland.


Även fast det kanske inte märks så älskar jag er. Allihop. Jättemycket.



Ovido - Quiz & Flashcards