Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Spamalot

Av Jessica - 25 oktober 2010 10:03

Var och såg Spamalot på Nöjesteatern i Malmö i lördags.

Det var kul.

Jag, som varit ute en del i världen, har sett den på Broadway i New York för ett par år sen.

En del skämt som var fruktansvärt roliga där, gick inte riktigt hem här.

Så översättningen var väl sisådär, kan jag tycka, men skådespelarna och ensemblen var jättebra.


Tack mams och paps!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 22 oktober 2010 11:29

Jag lovar - ni kommer inte tro mig. Jag är redan klar! Inget straff för mig idag inte! Det är min mans uppgift att dammsuga och torka av alla ytor, så jag har plockat undan grejer, städat köket och badrummet. Är jag grym eller vad? Efter da...

Av Jessica - 22 oktober 2010 09:34

Idag ska jag städa hos en riktigt rik, snobbig familj. Jag ska snoka och göra det så jävla fint för annars blir jag bestraffad med slag och kanske blir inlåst i en skrubb. Jag måste skynda mig för jag ska tvätta åt dem också och när de kommer hem klo...

Av Jessica - 20 oktober 2010 14:44

Ibland, när inspirationen tar slut, sitter jag där som en deg. Men jäst i. Jag jäser och jäser och jäser tills jag är så tjock och pluffsig att jästen inte kan verka mer. Så känner jag mig nu. Jag har ingen inspiration till någonting just nu....

Av Jessica - 18 oktober 2010 14:01

Igår var jag och Christoffer på bio. En film jag verkligen tycker om är "Efter bröllopet" av Susanne Bier. Vi såg hennes nya "Hämden". Alltså. Så jävla bra. Det var riktigt bra regi, grymma skådespelare och ett viktigt budskap. Allt en film s...

Av Jessica - 17 oktober 2010 09:10

Okej, så här är det. Jag har fyra minuter på mig att säga något vettigt. Sen måste jag borsta mina gula tänder vita. Sen går min buss. Och sen mitt tåg Och sen min buss igen!!   Jag reser mycket. "Åhh" tänker ni. "En globetrotter!" ...

Ovido - Quiz & Flashcards