Alla inlägg under juni 2007

Av Jessica - 29 juni 2007 09:12

Jag vet om att jag är lite sen, men jag skyller än en gång på mitt internet.

 MAtilda har utmanat mig om att skriva fem märkliga saker om mig själv. Here we go:

1. Jag brukar fortfarande ställa mig framför spegeln och låtsas att jag är en   superstjärna.

 2. Jag kan dricka en liter mjölk på fem minuter. (Ja, jag har provat...)

3. Jag ljuger ofta om att jag var snäll när jag var liten, men vi har bildbevis på när jag upprepade gånger springer i full fart mot min bror och ramlar och säger att Fredrik puttade mig.

4. Ibland kan jag få för mig att jag är med i The Truman Show.

5. När jag anstränger mig mycket blir jag röd i ansiktet, vit i pannan coh lila om händerna.


Det var väl det. Hoppas att det duger, Mattis.


Nu ska jag snart (eller om några timmar) in till lund.


Puss

Av Jessica - 26 juni 2007 17:13

JAg har fortfarande inte fått igång mitt internet. Just nu har jag stulit min brors internetkabel, men det är ju bara temporärt. Jag har i alla fall blivit av med mitt internetberoende. Det blir man efter att ha varit utan internet i över två månader (nästan tre!!) Nu tycker jag nästan att det är jobbigt att vara inne, för då känner man kraven. Så många blogginlägg jag måste läsa!


Jag sliter och jobbar på på Bauhaus i Lödde. Om en vecka åker jag till Mjölby för att påbörja filminspelnngen. Ska bli så spännande! Jag lääängtar!


Mamma och pappa åkte till Wales igår, så nu är det bara jag och Fredrik hemma.


Jag är så irriterad. Dumma internet! Jag kan inte ens skriva ett vanligt worddokument för då krävs internet på nåt jävla sätt. Sjukt.

Så. Tack och lov finns det lite ögongodis på jobbet, så att säga.


Nu ska jag ta en köttbulle.


Puss

Av Jessica - 6 juni 2007 15:52

Alla var så vuxna igår. Så målmedvetna, så insatt i vad som händer och så... vuxna.

Mina älskade gamla lukkanister har precis som jag skapat sig ett egt liv och är nu fria att göra vad som faller oss in.

Det är så oerhört skrämmande och om jag kunde stanna tiden och gärna spola tillbaka den en sådär sju år, så skulle jag inte tvekat en sekund på att verkligen göra det.


Träffade Elin igår. Vi drack kaffe hemma hos henne och hade det bara mys.

Senare på eftermiddagen tittade jag och Olof på  Polhems bal (åh ta mig tillbaka!) och sedan gick jag till Yokos student och hade det supertrevligt.  Även fast en sorgsen känsla över att det som var inte är nu infann sig.


Imorgon är jag ledig och då ska jag göra iordning mitt "nya" rum.


Kalas.

Ovido - Quiz & Flashcards